Beeldbewerking

Tessa fotografeert

Sinds begin 2016 zijn de populaire creatieve Nik Filters voortaan gratis te downloaden en te gebruiken.
Dat is goed nieuws voor iedereen die met nabewerking van zijn foto’s bezig is.
De Nik Collection bestaat uit zeven desktop plug-ins die volop creatieve mogelijkheden voor fotobewerking bieden: Analog Efex Pro, Color Efex Pro, Silver Efex Pro, Viveza, HDR Efex Pro, Sharpener Pro en Dfine. Silver Efex is erg populair bij zwartwitwerkers en om Sharpener Pro en Dfine (ruisonderdrukking) kun je ook niet echt heen als serieuze nabewerker. Color Efex Pro bestaat uit vele professionele filters voor prachtige effecten en correcties en alle filters zijn afzonderlijk instelbaar. Voor het gebruik van de filters heb je geen andere programma’s nodig maar als je met Photoshop, Lightroom, Aperture of Photoshop Elements werkt geeft dat extra mogelijkheden.

De beeldbewerkingsgroep gaat aan de slag met deze Nik filters. We volgen de Nederlandstalige video lessen over het gebruik en de mogelijkheden van deze filters. Hierbij worden we ondersteund met de lessen in een boekje om alles nog eens rustig te kunnen nakijken.
Op de beeldbewerkingsavonden bespreken we de resultaten en zaken waar je tegenaan ben gelopen en die om nadere uitleg vragen.

Laat me weten als je mee wil doen met deze Nik Filter avonden zodat we genoeg ruimte voor je computer hebben; iedereen die een laptop heeft, kan die meenemen om zelf met de filters aan de slag te gaan. Ook kan je dan aan anderen via de aanwezige beamer laten zien wat je heb gemaakt.
De werkgroep komt 10 avonden bij elkaar. De resultaten kunnen daarna op de jaarlijkse presentatieavond aan alle leden van de club worden getoond.