Expositie Artishock: Fotoclub Keistad op zoek naar het hart van Soest

Het nieuwe seizoen begint Artishock met een expositie van Fotoclub Keistad. Op zaterdag 7 september om 20:00u vindt de feestelijke opening plaats. Op uitnodiging van Galerij Artishock nemen hebben we de uitdaging aangenomen om op zoek te gaan naar het hart van Soest. Een uitdaging, want Soest is een langgerekt lintdorp is en alle leden wonen buiten Soest. Wat krijgen jullie te zien?

Het idee kwam van Artishock. Zij waren geïnteresseerd in een visie van de buren op Soest. Daar werd zeer positief op gereageerd. We hebben de mail voorgelezen in de groep, met het gedicht van Palescue over Soest waarin al veel plekken worden genoemd.

Ondanks de vakantietijd nemen ongeveer 14 fotografen deel aan de expositie, een mooie afvaardiging van Fotoclub Keistad. Met ongeveer twee foto’s per persoon verwachten we 24 foto’s op te hangen.
We hebben wel wat regels afgesproken. Zo moet de foto recent zijn, van nu, en mag er niet teveel bewerkt worden. Het moet realistisch blijven, dus geen olifant in de Soester Duinen shoppen. Ook worden alle afdrukken op dezelfde manier afgedrukt, en op een vast formaat, van 60 bij 90 centimeter. Dat is best groot, maar wel in dezelfde verhouding als de ouderwetse ansichtkaart. Mensen zijn nu zo gewend om foto’s heel klein op hun telefoon te bekijken dat het wel leuk is wat groots te laten zien.

Expositie Fotoclub Keistad: Op zoek naar het hart van Soest. Zaterdag 7 september: inloop vanaf 19:30u. Opening 20:00uur. Daarna JazzClub, met het Kai von Rosenberg Trio. Vrije toegang.
De expositie is te zien tijdens activiteiten tot 27 september. Zie www.artishock-soest.nl voor meer informatie. Daar valt ook het bovengenoemde gedicht Soest, door Palescue, te lezen.

Daarnaast is Artishock open op: woe- en vrijdagochtend van 10-12 uur, maandag- en woensdagavond van 19.15-20.15 uur. Verder in overleg: 06 25586354. Adres: Steenhoffstraat 46a, 3764BM Soest. Rechts het gebouw in lopen.